Dana Paat, De rugtraining specialist van Breda

Dana Paat got your back en dat doen we met het rugtraining programma dat speciaal gericht is op mensen met rug-, bekken-, schouder- en nekklachten. Er wordt aandacht besteed aan het mobiliseren, stabiliseren en versterken van de dieper gelegen spieren en gewrichten.

De 3 training modules

In drie modules gaan wij samen aan de slag om jouw rugpijn snel en eenvoudig op te lossen. Na het volgen van het 3-stappen programma ben je weer in staat om optimaal te functioneren. Je leert hoe rugpijn ontstaat en wat je zelf kunt doen om rugklachten te voorkomen of verhelpen. Natuurlijk zijn een goede opbouw en de juiste oefeningen essentieel om het beste resultaat te bereiken. In Module 1 gaan we eerst oefeningen doen die de rugpijn verminderen. In Module 2 gaan we stap voor stap verder om de rug nog soepeler te maken en de houding te verbeteren. Module 3 is gericht op het versterken van de rug- en buikspieren. De oefeningen zijn 100% veilig en makkelijk dagelijks toepasbaar. Dit programma voldoet aan alle richtlijnen voor therapie bij rugpijn.

Start module Mobiliseren

In deze module gaan we de mechaniek van je rug verbeteren. Je begint met statische oefeningen in de pijnvrije richting, de voorkeursrichting. Dan kun je nooit iets fout doen. Daarom is deze methode 100% veilig.

Tijdstippen: 18:00 – 19:00

Groep A Groep B
Maandag 16 september Dinsdag 17 september
Woensdag 18 september Donderdag 19 september
Maandag 23 september Dinsdag 24 september
Woensdag 25 september Donderdag 26 september
Maandag 30 september Dinsdag 1 oktober
Woensdag 2 oktober Donderdag 3 oktober
Maandag 7 oktober Dinsdag 8 oktober
Woensdag 9 oktober Donderdag 10 oktober

Testen | Pijn verminderen | Houding verbeteren

 2x per week, in een periode van 4 weken ( 8 lessen )

€120,-

Start module Stabiliseren

In deze module gaan we verder met wat intensievere mobiliserende oefeningen om je rug nog soepeler en beweeglijker te maken. Er komen ook stabiliserende oefeningen bij. Als de rug stabiel genoeg is, kun je de belasting verder uitbreiden met Module 3.

 

Groep A (19:00 – 20:00 ) Groep B (08:30 – 09:30 )
Dinsdag 20 augustus Zaterdag 24 augustus
Dinsdag 27 augustus Zaterdag 31 augustus
Dinsdag 10 september Zaterdag 14 september
Dinsdag 17 september Zaterdag 21 september
Dinsdag 24 september Zaterdag 28 september
Dinsdag 1 oktober Zaterdag 5 oktober
Dinsdag 8 oktober Zaterdag 26 oktober
Dinsdag 22 oktober Zaterdag 2 november

Verbeteren mobiliteit | verbeteren stabiliteit | voorbereiding module 3

 1x per week, in een periode van 8 weken ( 8 lessen )

€150,-

Start module Intensiveren

In deze module werk je aan een sterke en strakke core. Nadat je Module 1 & 2 hebt doorlopen en de dynamiek van je rug soepel verloopt, kun je je rug veilig en pijnvrij gaan belasten met intensievere, gevarieerde en dynamische oefeningen.

 

Zaterdag 8 juni
Zaterdag 15 juni
Zaterdag 22 juni
Zaterdag 29 juni
Zaterdag 6 juli
Zaterdag 13 juli
Zaterdag 24 augustus
Zaterdag 31 augustus
Zaterdag 14 september
Zaterdag 21 september
Zaterdag 28 september
Zaterdag 5 oktober

 

Versterkende oefeningen | Duurvermogen en spierkracht uitbreiden

1x per week, in een periode van 12 weken ( 12 lessen )

€225,-

Workshops voor bedrijven

Voor veel mensen zijn rugklachten een belangrijke reden om zich ziek te melden. Toch is dat niet nodig.

Vaak is de aanpak van rugklachten gericht op het bestrijden van symptomen, waardoor de weg naar een pijnvrij leven erg lang is.
Pijn en spierspanning bestrijden is niet slim. Belangrijk is de oorzaak aan te pakken.

Dana Paat pakt rugklachten succesvol aan.
Haar methode is snel en effectief, praktisch en duurzaam. Met haar individuele begeleiding pikt ze samen met jouw werknemers de draad naar pijnvrij bewegen en werken weer op.

Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Got your back

MECHANISCHE AANPAK, DUURZAME OPLOSSING
Rugpijn is de meest voorkomende lichamelijke aandoening van onze moderne samenleving. Erger nog, het lijkt alleen maar toe te nemen. Vier van de vijf Nederlanders heeft er last van, terwijl bij meer dan 95% geen afwijking aantoonbaar is. Bij 97% van de rugklachten is er sprake van mechanische rugpijn, oftewel een functie probleem. De grote boosdoener bij rugpijn is NIET een afwijking of schade.
Als de spieren, banden en botten in de rug niet optimaal functioneren, worden pijnklachten in stand gehouden en spreek je van een mechanisch probleem. Met weinig mobiliteit of stabiliteit beweegt de romp niet lekker. Dit heeft als gevolg dat de gewrichten en spieren snel overbelast worden. Als we zelf onze rug uit de vorm hebben gekregen, dan kunnen we het zelf ook weer in de goede vorm brengen. Omdat het lichaam vormbaar is, is rugpijn bijna altijd te herstellen. Daarom ga je in dit programma oefeningen doen die de mechaniek verbeteren.
Door het rugtraining programma krijg je niet alleen een soepele sterke rug, het verbetert ook je:
Prestaties tijdens werk en dagelijkse activiteiten | sportprestaties | beweeglijkheid en flexibiliteit | lichaamsbalans | spierkracht en reactiesnelheid | Verminderde kans op blessures

Contact

Ik ontmoet graag nieuwe mensen. 
Wil je kennismaken, samenwerken of heb je vragen? Voel je vrij om me te mailen of persoonlijk te bellen. 
Je kunt me ook bereiken via de onderstaande sociale netwerken. 

Referenties

Ik hoor graag van je hoe je de modules hebt ervaren. Laat je referenties achter via mijn mailadres info@danapaat.nl