Pilates

Elke dinsdag kun je Pilateslessen volgen bij de Copacabana.

Ik maak jou soepeler en sterker met de meest originele vorm van Pilates op de mat.
Ik geef niet alleen Pilates in de meest pure vorm, maar ook heb ik een achtergrond als Medical Fitness Instructor, gespecialiseerd in rugklachten. Daarom is mijn Pilatesvorm uiterst geschikt voor mensen die de rug extra aandacht willen geven.

Pilates heeft al sinds het begin van de 20e eeuw bewezen zeer effectief te zijn in het verminderen van pijn en beperkingen. Pilates zal je mobiliteit, flexibiliteit en kracht herstellen.
Pilates heeft een breed scala aan positieve effecten, waaronder verbeteringen in:

*slaapkwaliteit,
*aandacht,
*concentratie,
*doorbloeding van de hersenen,
*minder piekeren,
*aangenaam lichaamsgevoel,
*spierontspanning en
*ademhaling.

Wil je je algehele conditie en welzijn verbeteren? Meld je dan aan voor een proefles voor:

Expats groep: 09:15 – 10:15
Groep 1: 19.30-20.30
Groep 2: 20.45-21.45

Tot gauw!

Pilates bij rugklachten

Pilates leert je een goede houding te krijgen en te behouden. De beste oefeningen voor de rug vind je in de Pilates methode.

De oefeningen vereisen dat je lichaam altijd in balans is. Dit is vooral gunstig als je last hebt van rugklachten. Pilates helpt niet alleen om de mobiliteit en flexibiliteit van je gewrichten te verbeteren, maar helpt ook om blessures te voorkomen en je kracht te herstellen. Dat is de reden dat veel fysiotherapeuten hun patiënten doorverwijzen naar de Pilates methode. Met Pilates kun je nooit je lichaam overbelasten omdat je altijd binnen je eigen vermogen en met je eigen lichaamsgewicht traint. 

In sommige gevallen van mensen met chronische rugklachten en verminderde mobiliteit raad ik aan om eerst mijn Got Your Back rugtraining cursus te volgen.

 

“Change happens through movement and movement heals” – Joseph Pilates 

Pilates vergt geen overdreven inspanning. De nadruk ligt op kwaliteit, niet op kwantiteit. Het gaat niet om het aantal oefeningen dat je doet, maar hoe je ze doet. 

Als je nog nooit Pilates hebt gedaan word je waarschijnlijk verrast door de mate van controle en zelfbeheersing die het van je vergt. Pilates is soms ingewikkelder dan andere bewegingsvormen, omdat je bij elke beweging heel doelgericht met je energie en kracht om moet gaan. Je dwingt je gedachten om invloed op je lichaam uit te oefenen en daarmee positieve veranderingen in je lichaam en geest teweeg te brengen. Door je focus op een bepaald deel van je lichaam te richten en naar een goed resultaat toe te werken, geef je jezelf de kans om intellectuele en emotionele vermogens te ontwikkelen om de veranderingen die je in je leven wilt bereiken eigen te maken.

“Pilates zorgt voor mij voor meer stabiliteit. Hierdoor heb ik minder last van bekkeninstabiliteit.
Pilates is voor iedereen, ook mensen met lichte lichamelijk beperking kunnen de oefeningen meedoen. De oefeningen worden in stappen aangeboden. Na iedere les kom ik vrolijk, energiek thuis”.

“Ik ben pilates gaan doen voor mijn rug en om een sterkere core te krijgen. Het helpt mij wel!! Ik ga niet zo snel meer door mijn rug.
Daarbij beaamt mijn fysio dat het inderdaad heel goed is voor me”.

“Ik ben Pilates gaan doen, om mijn spieren wat losser te maken. Het is een gezellige maar ook een vrolijke les, niets moet maar je wordt gestimuleerd om er zoveel mogelijk uit te halen, zonder dat je je geforceerd voelt.

Dankzij de goede coaching blijven blessures uit, en voel ik mij een stuk soepeler maar ook ontspannen en gezonder”.